Termin realizacji:
05.2023 – 01.2024
Nazwa zadania:
Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Podbory Skawińskie - Oświęcim w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim.
Inwestor:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Główny wykonawca:
TorKol Sp. z o.o.
Podwykonawca:
Przedsiębiorstwo Geotechniczno-Budowlane GEO-BUD Spółka z o.o.
Zakres wykonywanych prac:
-Prace organizacyjne, demontaż istniejącej nawierzchni i konstrukcji stalowej przęsła mostu, rozbiórka przyczółków masywnych do rzędnych posadowienia nowej konstrukcji ramowej z podziałem na dwie fazy (praca przy czynnym torze), zabezpieczenie wykopów za przyczółkami ściankami szczelnymi z grodzic stalowych
- Montaż prętów kotwiących w istniejącym fundamencie wraz z tymczasową konstrukcją podparcia i zbrojeniem ramowego ustroju nośnego z betonu klasy C30/37 W10 F200, montaż taśmy dylatacyjnej kotwionej w konstrukcji.
- Wykonanie izolacji przeciwwodnej lekkiej stron odziemnych, izolacji płyty pomostu z żywic epoksydowo – poliuretanowych z posypką z piasku kwarcowego, wykonanie zabezpieczenia przerwy dylatacyjnej taśmą uszczelniającą z zabezpieczeniem z blachy ryflowanej
- Wykonanie systemu drenującego przed i za obiektem oraz stref przejściowych.
- Wykonanie i montaż wsporników chodnikowych dla obsługi wraz z nawierzchnią ażurową z krat typu WEMA. Ułożenie istniejącej infrastruktury kablowej w konstrukcji wsporników chodnikowych.
- Wykonanie umocnienia brzegów i dna cieku wodnego narzutem kamiennym.
- Montaż nawierzchni składającej się z podkładów drewnianych ułożonych na podsypce z tłucznia.
- Prace wykończeniowe - antykorozja powierzchni betonowych zaprawami na bazie cementu, wykonanie powłok koloryzujących oraz anty-graffiti, umocnienie skarp nasypu kostką kamienną na podbudowie z betonu C16/20 wraz z ułożeniem prefabrykowanych stopni skarpowych, montaż barierek ochronnych. Reprofilacja skarp nasypów i przyległego terenu.
- Organizacja placu budowy, zabezpieczenie linii kolejowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi PKP oraz wykonanie koniecznych dróg dojazdowych.
- Tymczasowe zabezpieczenie infrastruktury obcej, usunięcie kolizji.
- Rozbiórka nawierzchni torowej na obiekcie.
- Demontaż mostownic i blach oporowych w obu torach,
- Wyczyszczenie pasa górnego, podkładek centrujących i zabezpieczenie antykorozyjne.
- Wykonanie i montaż nowych blach oporowych
- Montaż nowych mostownic pod każdym torem – 2 x 222 szt.
- Ponowny montaż z uzupełnieniem braków – blach p.poż., blach przeciwwykolejeniowych, szyn odbojnicowych z dziobami.
- Montaż toru na nowych mostownicach.
- Demontaż dyliny chodnikowej – tor nr 2
- Wykonanie nowej konstrukcji stalowej pomostu służbowego po obu stronach toru z zabezpieczeniem antykorozyjnym – tor nr 2
- Montaż kraty WEMA dla nowego pomostu służbowego – tor nr 2
- Dokumentacja powykonawcza.