2023 - Rozbiórka i budowa mostu kolejowego w km 29,698, oraz remont mostu stalowego w km 61,986 na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim

Termin realizacji:

05.2023 – 01.2024

 

Nazwa zadania:

Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Podbory Skawińskie - Oświęcim w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim.

 

Inwestor:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Główny wykonawca:

TorKol Sp. z o.o.

 

Podwykonawca:

Przedsiębiorstwo Geotechniczno-Budowlane GEO-BUD Spółka z o.o.

 

Zakres wykonywanych prac:

 

  1. Rozbiórka i budowa mostu kolejowego w km 29,698 o konstrukcji ramowej i długości eksploatacyjnej 10,61m:

 

-Prace organizacyjne, demontaż istniejącej nawierzchni i konstrukcji stalowej przęsła mostu, rozbiórka przyczółków masywnych do rzędnych posadowienia nowej konstrukcji ramowej z podziałem na dwie fazy (praca przy czynnym torze), zabezpieczenie wykopów za przyczółkami ściankami szczelnymi z grodzic stalowych

- Montaż prętów kotwiących w istniejącym fundamencie wraz z tymczasową konstrukcją podparcia i zbrojeniem ramowego ustroju nośnego z betonu klasy C30/37 W10 F200, montaż taśmy dylatacyjnej kotwionej w konstrukcji.

- Wykonanie izolacji przeciwwodnej lekkiej stron odziemnych, izolacji płyty pomostu z żywic epoksydowo – poliuretanowych z posypką z piasku kwarcowego, wykonanie zabezpieczenia przerwy dylatacyjnej taśmą uszczelniającą z zabezpieczeniem z blachy ryflowanej

- Wykonanie systemu drenującego przed i za obiektem oraz stref przejściowych.

- Wykonanie i montaż wsporników chodnikowych dla obsługi wraz z nawierzchnią ażurową z krat typu WEMA. Ułożenie istniejącej infrastruktury kablowej w konstrukcji wsporników chodnikowych.

- Wykonanie umocnienia brzegów i dna cieku wodnego narzutem kamiennym.

- Montaż nawierzchni składającej się z podkładów drewnianych ułożonych na podsypce z tłucznia.

- Prace wykończeniowe - antykorozja powierzchni betonowych zaprawami na bazie cementu, wykonanie powłok koloryzujących oraz anty-graffiti, umocnienie skarp nasypu kostką kamienną na podbudowie z betonu C16/20 wraz z ułożeniem prefabrykowanych stopni skarpowych, montaż barierek ochronnych. Reprofilacja skarp nasypów i przyległego terenu.

 

 

  1. Most kratownicowy - 3 przęsłowy nad rzeką Sołą w Oświęcimiu - w km 61,986 tor 1 i 2 na linii nr 94 na odcinku Dwory - Oświęcim:

 

- Organizacja placu budowy, zabezpieczenie linii kolejowej zgodnie z obowiązującymi przepisami  i wytycznymi PKP oraz wykonanie koniecznych dróg dojazdowych.

- Tymczasowe zabezpieczenie infrastruktury obcej, usunięcie kolizji.

- Rozbiórka nawierzchni torowej na obiekcie.

- Demontaż mostownic i blach oporowych w obu torach,

- Wyczyszczenie pasa górnego, podkładek centrujących i zabezpieczenie antykorozyjne.

- Wykonanie i montaż nowych blach oporowych

- Montaż nowych mostownic pod każdym torem – 2 x 222 szt.

- Ponowny montaż z uzupełnieniem braków – blach p.poż., blach przeciwwykolejeniowych, szyn odbojnicowych z dziobami.

- Montaż toru na nowych mostownicach.

- Demontaż dyliny chodnikowej – tor nr 2

- Wykonanie nowej konstrukcji stalowej pomostu służbowego po obu stronach toru z zabezpieczeniem antykorozyjnym – tor nr 2

- Montaż kraty WEMA dla nowego pomostu służbowego – tor nr 2

- Dokumentacja powykonawcza.

 

Powrót

Przedsiębiorstwo

Geotechniczno-Budowlane

GEO-BUD Sp. z o.o.

 

ul. Wadowska 2CA

31-990 Kraków

tel. 12 418 16 18

info@geobud.biz.pl