2021 - Remont mostu kolejowego na linii nr 69 na odcinku Rejowiec - Hrebenne km 41,820 tor nr 1

Termin realizacji:

08.2021 – 12.2021

 

Nazwa zadania:

Remont mostu kolejowego na linii nr 69 na odcinku Rejowiec - Hrebenne km 41,820 tor nr 1

 

 

Inwestor:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład  Linii Kolejowych w Lublinie

 

Główny wykonawca:

Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.

 

Podwykonawca:

Przedsiębiorstwo Geotechniczno-Budowlane GEO-BUD Spółka z o.o.

 

Zakres wykonywanych prac:

 

Remont mostu kolejowego na linii nr 69 w km 41,820 Rejowiec - Hrebenne:

 

-Demontaż nawierzchni toru z szyn S49 na mostownicach oraz szyn S49 i podkładów drewnianych na dojazdach, demontaż odbojnic,

- Zabezpieczenie istniejących instalacji, mocowanych do balustrady chodnika obsługi, z wyniesieniem ich poza istniejące przęsło mostu,

- Demontaż istniejącego, stalowego przęsła wraz z wyposażeniem,

- Rozkucie istniejących przyczółków, do poziomu -1.920 m ( od strony Rejowca oraz od strony Hrebennego, poziom skucia jest analogiczny),

- Wykonywanie nowej nadbudowy przyczółków,

- Zabezpieczenie przy użyciu papy termozgrzewalnej powierzchni przyczółków od dylatacji do drenaży zlokalizowanych za przyczółkami,

- Oczyszczenie powierzchni betonowych korpusów przyczółków przez piaskowanie,

- Wykonywanie wzmacniającego, zbrojonego pancerza istniejących korpusów przyczółków, poniżej nowej zabudowy, metodą betonu natryskowego,

- Zabezpieczenie elementów stale zagłębionych w gruncie – na wewnętrznych powierzchniach skrzydeł, wewnętrznych powierzchniach ścianek zaplecznych i powierzchniach korpusów przyczółków, od strony stref najazdowych, a także na powierzchniach korpusów przyczółków oraz na skrzydłach po stronie zewnętrznej, do wysokości 50 cm nad gruntem i do głębokości 50 cm poniżej terenu, zastosować izolację z roztworów asfaltowych nakładanych na zimno, np. Izoplast,

- Montaż łożysk,

- Montaż nowego przęsła w postaci stalowej płyty ortotropowej o długości 23,21m i szerokości 5,24m,

- Wykonanie izolacji koryta balastowego przęsła mostu wraz z wykonaniem odpowiednich spadków, odprowadzających wody opadowej do kolektora odwadniającego. Wykonać izolację z materiałów na bazie żywić epoksydowych, np. SikaCor Elastomastic TF lub równoważnych; grubość warstwy izolacji powierzchni poziomych 5 mm i powierzchni pionowych 3 mm,

- Montaż kolektora odwadniającego przęsło,

- Wykonanie stref przejściowych i drenażu za przyczółkami,

- Wykonanie i montaż pomostów roboczych i balustrad zabezpieczonych antykorozyjnie,

- Montaż nawierzchni kolejowej z nowych szyn S49 z mocowaniem K i nowych podkładów drewnianych na bazie żywic, np. SikaGard lub równoważnych,

- Wykonanie powłok ochronnych powierzchni betonowych,

- Montaż znaków pomiarowych na przęsłach i na podporach,

- Wykonanie betonowej ławy oporowej umocnienia stożków i skarp,

- Wykonanie umocnienia stożków i skarp nasypu kamieniem łamanym, o frakcji 16-20 cm, układanym na zaprawie z betonu C12/15,

- Wykonanie schodów skarpowych wraz z balustradą zabezpieczoną antykorozyjnie,

- Oczyszczenie otoczenia obiektu i przestrzeni podmostowej, poprzez koszenie i karczowanie istniejącej roślinności,

- Wykonanie zabezpieczenia podpór przed podmywaniem w postaci faszyny, na odcinku 10 m, od lica przyczółka w górę i w dół cieku, umocnienie geokratą, gr. 10 cm, obsianą trawą, umocnienie dna rzeki narzutem kamiennym

 

Powrót

Przedsiębiorstwo

Geotechniczno-Budowlane

GEO-BUD Sp. z o.o.

 

ul. Wadowska 2CA

31-990 Kraków

tel. 12 418 16 18

info@geobud.biz.pl