Termin realizacji:
08.2021 – 12.2021
Nazwa zadania:
Remont mostu kolejowego na linii nr 69 na odcinku Rejowiec - Hrebenne km 41,820 tor nr 1
Inwestor:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Lublinie
Główny wykonawca:
Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.
Podwykonawca:
Przedsiębiorstwo Geotechniczno-Budowlane GEO-BUD Spółka z o.o.
Zakres wykonywanych prac:
Remont mostu kolejowego na linii nr 69 w km 41,820 Rejowiec - Hrebenne:
-Demontaż nawierzchni toru z szyn S49 na mostownicach oraz szyn S49 i podkładów drewnianych na dojazdach, demontaż odbojnic,
- Zabezpieczenie istniejących instalacji, mocowanych do balustrady chodnika obsługi, z wyniesieniem ich poza istniejące przęsło mostu,
- Demontaż istniejącego, stalowego przęsła wraz z wyposażeniem,
- Rozkucie istniejących przyczółków, do poziomu -1.920 m ( od strony Rejowca oraz od strony Hrebennego, poziom skucia jest analogiczny),
- Wykonywanie nowej nadbudowy przyczółków,
- Zabezpieczenie przy użyciu papy termozgrzewalnej powierzchni przyczółków od dylatacji do drenaży zlokalizowanych za przyczółkami,
- Oczyszczenie powierzchni betonowych korpusów przyczółków przez piaskowanie,
- Wykonywanie wzmacniającego, zbrojonego pancerza istniejących korpusów przyczółków, poniżej nowej zabudowy, metodą betonu natryskowego,
- Zabezpieczenie elementów stale zagłębionych w gruncie – na wewnętrznych powierzchniach skrzydeł, wewnętrznych powierzchniach ścianek zaplecznych i powierzchniach korpusów przyczółków, od strony stref najazdowych, a także na powierzchniach korpusów przyczółków oraz na skrzydłach po stronie zewnętrznej, do wysokości 50 cm nad gruntem i do głębokości 50 cm poniżej terenu, zastosować izolację z roztworów asfaltowych nakładanych na zimno, np. Izoplast,
- Montaż łożysk,
- Montaż nowego przęsła w postaci stalowej płyty ortotropowej o długości 23,21m i szerokości 5,24m,
- Wykonanie izolacji koryta balastowego przęsła mostu wraz z wykonaniem odpowiednich spadków, odprowadzających wody opadowej do kolektora odwadniającego. Wykonać izolację z materiałów na bazie żywić epoksydowych, np. SikaCor Elastomastic TF lub równoważnych; grubość warstwy izolacji powierzchni poziomych 5 mm i powierzchni pionowych 3 mm,
- Montaż kolektora odwadniającego przęsło,
- Wykonanie stref przejściowych i drenażu za przyczółkami,
- Wykonanie i montaż pomostów roboczych i balustrad zabezpieczonych antykorozyjnie,
- Montaż nawierzchni kolejowej z nowych szyn S49 z mocowaniem K i nowych podkładów drewnianych na bazie żywic, np. SikaGard lub równoważnych,
- Wykonanie powłok ochronnych powierzchni betonowych,
- Montaż znaków pomiarowych na przęsłach i na podporach,
- Wykonanie betonowej ławy oporowej umocnienia stożków i skarp,
- Wykonanie umocnienia stożków i skarp nasypu kamieniem łamanym, o frakcji 16-20 cm, układanym na zaprawie z betonu C12/15,
- Wykonanie schodów skarpowych wraz z balustradą zabezpieczoną antykorozyjnie,
- Oczyszczenie otoczenia obiektu i przestrzeni podmostowej, poprzez koszenie i karczowanie istniejącej roślinności,
- Wykonanie zabezpieczenia podpór przed podmywaniem w postaci faszyny, na odcinku 10 m, od lica przyczółka w górę i w dół cieku, umocnienie geokratą, gr. 10 cm, obsianą trawą, umocnienie dna rzeki narzutem kamiennym