Termin realizacji:
04.2015 – 09.2015
Inwestor:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Częstochowie
Zakres wykonanych prac:
1. Prace projektowe:
- przygotowanie dokumentów do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych
- przeliczenie nośności wiaduktu wg obowiązujących norm
- dokumentacja wykonawcza w branżach: mostowa, torowa, energetyczna, organizacji ruchu drogowego
- dokumentacja powykonawcza
2. Naprawa bieżąca wiaduktu:
a) Konstrukcja nośna:
- naprawa i reprofilacja powierzchni betonowej przesła nośnego, wykonanie nowej izolacji, uszczelnienia dylatacji podłużnej oraz poprzecznych, wykonanie nowych gzymsów podporęczowych
- zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji dolnych półek dźwigarów, poręcze i wyposażenie
b) Podpory wiaduktu:
- naprawa i reprofilacja powierzchni przyczółków
- naprawa i reprofilacja powierzchni skrzydeł
- uszczelnienie korpusu przyczółków skrzydeł iniekcją ciśnieniową
c) Jezdnia na obiekcie:
- wymiana podsypki tłuczniowej na długości obiektu oraz stref przejściowych
- wymiana i uzupełnienie elementów przytwierdzenia nawierzchni typu „K”
- regulacja toru w planie i profilu na obiekcie i dojazdach
d) Podtorze:
- odbudowa stref przejściowych 2 x 20,0m
- odbudowa odwidnienia
- oczyszczenie i naprawa schodów skarpowych, zabudowa poręczy
- oczyszczenie i naprawa stożków nasypowych
e) Roboty z zakresu energetyki:
- uszynienie stalowych elementów poprzez tyrystorowy zwiernik doziemiający
- sprawdzenie i regulacja sieci trakcyjnej w lokalizacji prowadzonych robót
f) Badania i pomiary:
- pomiary toru toromierzem elektronicznym
- powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna obiektu i toru
- pomiary zwiernika tyrystorowego
- sprawdzenie i regulacja sieci trakcyjnej, pimiary
3. Roboty towarzyszące:
a) Roboty torowe:
- mechaniczne dokręcenie śrub stopowych z wymianą i uzupełnieniem przekładek, pierścieni Z-3
- uzupełnienie tłucznia
- wymiana pojedynczych podkładów strunobetonowych
- mechaniczne podbicie toru
b) Roboty konieczne do wykonania robót naprawy bieżącej wiaduktu:
- roboty torowe: przełożenie toru i sieci trakcyjnej na nie używaną część obiektu
- roboty przygotowawcze: przełożenie toru i sieci trakcyjnej na nie używaną część obiektu
- roboty po wykonaniu naprawy przęsła wiaduktu: przełożenie toru i sieci trakcyjnej na eksploatowaną część obiektu
- organizacja ruchu drogowego